Op naar Mexico - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op naar Mexico - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op naar Mexico

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

30 Augustus 2022 | Mexico, Puerto Morelos

Vandaag de volgende etappe in onze vakantie.

Vroeg op zodat we om 7 uur de taxi naar het vliegveld kunnen nemen. Na een rit van 50 minuten zijn we bij Terminal 1 vanwaar ons vliegtuig naar Cancun vertrekt.

Redelijk makkelijk bagage drop off systeem. Werkt best snel. Dan paspoort controle en security check. Alles bij elkaar geen half uur nodig dus we zijn ruim op tijd op het vliegveld. Even kijken waar de gate is van ons vertrekkende vliegtuig en dan een ontbijt halen. De sandwich welke voor het ontbijt hadden gehaald was niet z'n groot succes.

Met brood en koffie in de hand naar de gate zodat we op tijd zijn voor Boarding. Helaas we hebben tijd genoeg. De vlucht is met een uur vertraagt.

Dan maar lekker lezen, spelletje op de tablet en reisverslag bijwerken.

Uiteindelijk vertrekken we ruim ander half uur later dan gepland. De vorige vlucht van het vliegtuig had vertraging omdat de bemanning verplichte rusttijden in acht moest nemen. Jammer voor ons.

De vlucht zelf liep voorspoedig tot we in het Mexicaanse luchtruim kwamen. Regelmatig turbulentie en wij hadden het gevoel dat de piloot een paar rondjes heeft moeten draaien voordat de landing werd ingezet.

Op naar de aankomst gate 38. Daar aangekomen gaan uiteindelijk de signaleringen van stoel riem vast uit en staat iedereen op om het vliegtuig te verlaten. Komt er een melding dat iedereen weer moet gaan zitten. Het vliegtuig stond niet goed en moet worden terug geschoven. Zijn we dan toch bij de verkeerde gate???

Gelukkig, het vliegtuig stond alleen iets te ver naar voren waardoor de slurf niet bij de deur uitkwam.

Uitstappen en naar de douane. Een zegen vergeleken met Chicago.15 minuten en we waren door de Douane en meteen als we bij de bagageband zijn liggen onze koffers er al op.

Snel verder want inmiddels zijn we gaar. het is inmiddels 4 uur door en we moeten nog naar het Hotel.

Op naar de chauffeur. In het begin niets te vinden. We worden door bereidwillige taxi regelaars aangesproken dat we maar met hun mee moeten gaan en dan ons geld maar terug vragen. Toch twijfelen we en maar goed ook wat ons vervoer komt er aan.

Na een ritte van ongeveer 25 minuten zijn we in Puerto Morelos. Appartement Abbey del Sol ligt wat verder van het centrum maar we hebben een prachtige kamer met aparte huiskamer voorzien van Keuken. Mooi zwembad erbij.

Na het inchecken spullen op de kamer en wandelen naar het centrum om te kijken of de duikschool nog open is.

Eerst even een klein hapje en drankje bij een leuke bar aan het strand. Op het moment dat we verder willen lopen over het strand komt er een fikse regenbui. Toch maar even 5 minuten wachten.

De duikschool welke wij gekozen hebben ligt helemaal aan de ander kant van het dorp.

Daar aangekomen zijn ze nog wel aanwezig en kunnen we de eerste afspraken maken.

Morgen na de middag de eerste duiken plannen zodat we de ochtend hebben om voor te bereiden.

Op de terugweg maar langs de supermarkt zodat we morgen ontbijt hebben. Daarna nog een hapje eten en dan terug naar Abbey del Sol. Is best en eind dus morgen maar de fietsen lenen.

Nu rustig aan de avond door.