Een dagje Niksen - Reisverslag uit Xpujil, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Een dagje Niksen - Reisverslag uit Xpujil, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Een dagje Niksen

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

08 September 2022 | Mexico, Xpujil

We hadden vandaag een rustige dag op de planning.

Uitslapen, ontbijten, geld halen, naar de tempel vlakbij gaan kijken, lunchen in Xpuijl en als afsluiting zwemmen op het resort.

Item 1 en 2 zijn goed gelukt. Iets na 10 uur zijn we zo ver om naar Xpuijl te rijden waar geldautomaten zijn om onze cash voorraad weer op peil te brengen. Bij de eerste bank zien we al een hele rij dus maar door naar de volgende. Ook hier staat een hele rij dus dan toch maar aansluiten. We hadden toch cash nodig om in het dorp wat te kunnen lunchen. Uiteindelijk hebben we bijna 3 uur in de rij gestaan. Het bleek dat de bank net een nieuwe geld automaat had ontvangen waar de lokale bevolking nog niet zo goed mee overweg kon.

We waren in ieder geval aan de beurt.

Jammer voor ons werden geen van onze kaarten geaccepteerd bij deze bank. 3 uur voor niets in de rij. Op naar de volgende bank. Gelukkig hier maar een korte rij en hoopvolle signalen voor uitgifte.. Helaas, ook hier geen uitgifte op onze kaarten. Op de derde plek was er geen rij, helaas was deze automaat leeg

Dan maar terug naar het resort om daar tee lunchen. Tegen 3 uur willen we gaan zwemmen. Inmiddels is het zonnige weer van de ochtend over gegaan in bewolkt weer maar nog wel droog.

Tijdens het zwemmen begint het te donderen en uiteindelijk te regenen. Nog lekker even doorzwemmen totdat de regen te erg wordt en we maar naar de kamer gaan. Wordt het wel een heel rustige dag.

Op een gegeven moment maar naar het Wifipunt gaan om wat te internetten en spelletjes op de tablet. Het weer werkt ook niet meer mee om nog wat te ondernemen vandaag.

We treffen er andere Nederlanders en zitten een tijdje te kletsen, daarna keren we terug naar ons internet en onze boeken.

Hopelijk is het morgen beter als we weer in een wat grotere stad zijn.

• 11 September 2022 - 10:45

Lucien:

Dat is wel balen. Blijkbaar is het in sommige landen dus moeilijk aan cash geld te komen. Gelukkig konden jullie op het report wat eten. Jammer dat het weer niet echt meewerkt.

• 11 September 2022 - 20:32

Antoinette:

5 uur in de rij voor cash. Wat je niet allemaal voor geld moet doen! En dan heb je er eerst nog voor moeten werken . Geniet van al het moois!