Volgende reisdag - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Volgende reisdag - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Volgende reisdag

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

09 September 2022 | Mexico, Mahahual

Vandaag is weer een reisdag. We gaan Xpuijl verlaten om weer terug te gaan naar de kust.

Onze volgende bestemming is Mahahual. Hier willen we weer een aantal dagen het onderwater leven in Mexico gaan aanschouwen.

Het wordt weer een rit van dik 3 uur over uitgestrekte straten. Opstoppingen hebben we niet dus de reis verloopt voorspoedig.

In Mahahual zijn we dus veel te vroeg dus maar hopen dat we al in kunnen checken. Helaas, de kamer is nog niet gereed en we moeten wachten tot 3 uur. Dan maar alvast de duikschool opzoeken voor de administratie. Deze zit op 50 m afstand van het Hotel dus snel gevonden. Eerste afspraken gemaakt en materiaal voor Ingrid uitgezocht. Alleen na het inchecken de spullen van Marjo afgeven en dan is alles gereed voor het duiken van morgen.

Nu de boulevard verkennen om te kijken waar we de komende 5 dagen verblijven.

Mahahual is redelijk toeristisch. Het blijkt een aanmeer plek te zijn voor Cruise schepen en dat is ook wel te zien aan het soort toeristen. Veel stevige Amerikanen met veel branie.

Als we later een souvenir willen kopen wordt er gevraagd of we van het Cruis schip af komen. Als we dit ontkennen worden de verkopers een stuk meegaander.

Na 3 uur kunnen we inchecken. Mooie kamer met groot bed. Helaas geen zitje op de kamer. Wel een 2e bed.

Duikspullen en was uitzoeken zodat we dat nog voor 5 uur weg kunnen brengen.

's Avonds nog wat eten op de boulevard en dan om 10 uur slapen.

Half 7 loopt de wekker weer af om morgen te gaan duiken.

• 11 September 2022 - 21:22

Antoinette:

Een heel verschil met voorgaande dagen! Ben benieuwd hoe het jullie de komende dagen vergaat!