Op bezoek bij de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de olifanten

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

27 Januari 2023 | Thailand, Chiang Mai

Voor vandaag hebben we een excursie geboekt naar een Olifanten opvang centrum.

We worden om half 9 opgehaald bij het hotel en gaan uiteindelijk met een groep van 11 personen naar het Chedok Elephant Camp. Daar worden de groepen ingedeeld in het soort excursie dat geboekt is en blijken we in een groepje van 6 over te blijven. De andere komen uit een andere wagen.

Gezamenlijk krijgen we uitleg over het dagprogramma en krijgen we een extra shirt aan waardoor de Olifanten ons beter herkennen als bezoekers.

Het programma bestaat uit voeren van de olifanten. Een stuk met ze wandelen, Lunchen in een lokaal restaurant, daarna weer voeren van de olifanten onder andere met een door ons zelf bereide Medicin Ball en daarna badderen met de olifanten.

Na het badderen nog een keer Olifanten voeren. Z'n beest eet 200Kg per dag. Daarna zit de dag er al weer op en gaan we naar het verzamelpunt waar we uiteindelijk weer met het zelfde groepje terug gaan naar Chiang Mai. Even na 5 uur zijn we terug in het hotel en nemen we heerlijk een douche. Olifanten zijn leuk maar de geur hoeven we niet de hele avond mee te nemen.

Weer een leuke dag in Chiang Mai en omgeving

• 27 Januari 2023 - 16:37

Annemiek:

Gelukkig reageren ze niet op rood!!!