Dagje Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dagje Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dagje Phuket

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

30 Januari 2023 | Thailand, Phuket

Vandaag gaan we een dagje de toerist uithangen.

Nadat we ontbeten hebben gaan we eerste het probleem oplossen met onze volgende boeking na de Liveaboard. Op de dag van vertrek hebben wij een late check-out geboekt maar die is het hotel vergeten en de kamer is in de middag al weer aan andere gasten vergeven.

Bij de eerste check-in was dit al duidelijk maar konden het toen niet opgelost krijgen. Vandaag is de verantwoordelijke voor de kamer indeling aanwezig en zij komt met een goed voorstel. Het hotel is voornemens om ons een gratis upgrade te geven naar een luxere kamer. Eerst maar even kijken wat dat gaat worden. Uiteindelijk besluiten we om de Junior Suite maar te nemen zodat we de rust hebben op de dag van vertrek. We verlaten het hotel pas om 17:00 uur.

Nadat dit is geregeld gaan we een Taxi zoeken om naar Phuket Old Town te gaan. Een rit van ruim een half uur brengt ons zuidelijker in het oude centrum. Leuke winkelstraten en een aantal leuke restaurants. Tijdens onze rondwandeling zien we een bar restaurant in de stijl van Harry Potter. Hier gaan we later een drankje doen om de binnenkant ook te zien. Na een tijd rond gewandeld te hebben besluiten we naar een 3D Art experiance te gaan. We hebben dat jaren geleden ook al eens gedaan en toen vonden we het leuk. Deze expositie valt enigszins tegen. Ze hebben hun best gedaan maar is het netniet.

Na nog een drankje pakken we de Taxi om richting Paton Beach te gaan. Weer dik een half uur in de taxi om uiteindelijk in een van de uitgaan gelegenheden van Phuket terecht te komen. Eerst maar even naar het strand. Daarna naar het Hard Rock Café voor diner. Na het diner nog een drankje op het terras van een lokale bar om daarna weer met de Taxi terug te gaan naar het hotel.

Inmiddels is het half 11 en doen we nog een laatste stop net buiten het hotel om daarna rond 11 uur te gaan slapen.

Morgen alles voorbereiden voor het uitchecken in het hotel in inchecken bij onze Liveaboard op de MS Sawasdee.