Dag 02 Eerste Game Drive - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 02 Eerste Game Drive - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 02 Eerste Game Drive

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

16 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Om 7 uur ontbijten en dan uitchecken en naar de autoverhuur.

We krijgen een ruime Ford Ranger met gesloten achterbak mee.

Even weer wennen omdat zet het stuur weer aan de verkeerde kant hebben geplaatst. MIsschien wel beter omdat we hier links rijden.

Na een tocht van een kleine 3,5 uur arriveren we bij het park Welgevonden.

Hier mogen wij onze auto achterlaten en wordt onze bagage overgeladen in de aanhanger van onze lodge, Sekala Private lodge.

We zijn nog met een ander stel samen en gaan op weg naar de Lodge. Dit is ook nog een tour van ongeveer 1 uur maar hier worden we al verrast met het eerste wild.

Aangekomen bij de Lodge worden we vriendelijk ontvangen door het personeel. Er wordt kort uitgelegd hoe het verder gaat.

De koffers worden door het personeel naar de huisjes gebracht en wij kunnen van een heerlijke lunch genieten.

Om 16:00 uur vetrekken we voor onze eerste echte Game Drive vanaf deze Lodge.

Benieuwd wat we allemaal te zien krijgen.

Vrij snel na vertrek zien we al de eerste Zebra's. Die komen we de hele verder dag nog veel tegen.

De eerste bijzondere ontmoeting is een Witte Neushoorn met haar jong. Vrolijk zijn zij aan het grazen en storing zich weinig aan onze aanwezigheid.

Vervolgens gaan we op zoek naar een groep olifanten. Tijdens de tocht naar de Lodge hadden we ze al op grote afstand gezien en nu maar hopen dat we ze ook van dichtbij mogen bewonderen.

We hebben geluk. Onze ranger weet ze te vinden en we hebben volop tijd om de kudde te bewonderen.

Verder met de tour.

Diverse andere dieren komen voorbij.

Eigenlijk staat er een pauze gepland maar dan komt er over de radio de melding dat er 4 leeuwen zijn gespot.

Onze ranger besluit dat we dit ook gaan bekijken.

In het begin staan we nog op redelijke afstand van de leeuwen. Totdat de leeuwen besluiten te gaan verplaatsen. Onze ranger ziet aan de gedragingen waar ze naar toe gaan. Hij besluit daarop meteen de auto te verplaatsen met de hoop dat we ze via een ander uitzichtpunt nog een kunnen bekijken.

Hij had het helemaal goed. Nadat we een stuk gereden hebben zien we de Leeuwen van links aankomen. Hij zet de wagen stil en wij wachten af. Langzaam komen de Leeuwen dichterbij en kruisen het pad waar onze wagen op stil staat. Ze komen op minder dan 1 meter voor de wagen door. Best wel eng maar vertrouwen op de kennis van onze begeleider.

Een geweldige ervaring.

Daarna toch nog even de versnaperingen genomen en vervolg aan de gam drive. We komen pas na 3,5 uur terug op de Lodge waar om 20 uur een heerlijk diner wordt geserveerd.

Kortom een heerlijke eerste safari dag in Zuid Afrika.

• 16 Februari 2024 - 21:30

Tineke:

Super

• 16 Februari 2024 - 21:33

Annemiek:

Hartstikke leuk, ik ben benieuwd naar de foto's

• 17 Februari 2024 - 13:37

Sanne:

Wauw!

Fantastisch zo op de eerste dag al. Ga je ook nog foto's delen papa?

• 17 Februari 2024 - 22:33

Antoinette:

Wat een mooie ervaringen al ! Een lange dag als je al zo vroeg op bent. Op naar morgen [e-1f60a]