Dag 03 Hele dag Sekala - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 03 Hele dag Sekala - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 03 Hele dag Sekala

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

17 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Vandaag staan er 2 Game Drives op het programma. De 1e’s morgens bij ochtendgloren ende 2e eind van de middag zodat we bij donker terug komen in de Lodge.

We dienen om 5:45 gereed te zijn voor een kop koffie om daarna om 6:00 te vertrekken.

Doel vandaag is om de leeuwen goed te gaan bekijken.

Tot aan de koffiepauze veel Neushoorns, Zebra’s en Gnoes gezien maar nog geen leeuwen.

Vrij snel na de koffie komen de berichten al over de radio dat de leeuwen zijn gesignaleerd.

op naar hun locatie.

Er zijn 3 leeuwen, 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Alle 3 nog rdelijk jong maar wel indrukwekkend om te zien.

Zoals het er uitziet willen de leeuwen een eland gaan vangen. 2 leeuwen blijven op positie en de 3e leeuw sluip dichterbij. De elanden beginnen al onrustig te worden.

Helaas voor de leeuwen zijn ze nog geen expert in jagen. Voordat de leeuwin de eland op kan jagen richting de metgezellen besluiten de elanden dat het ergens anders gezelliger is en lopen weg.

Aanval mislukt dus weer in de rustmodus. Leeuwen zijn doorgaans heel lui.

Op de middag sessie is het vrij rustig met nieuwe dingen. Pas aan het einde van de game drive zien we een olifant. Daarna nog een paar giraffen maar het is echt te donker voor goede foto’s. Misschien morgen. Op de terugweg naar de Lodge ziet Patrick, onze gids, een kameleon in de struiken. Ongelofelijk dat hij die kon zien. Een beestje van max 3 centimeter in de kleuren van de struik. Bijzonder om te zien.

Al bij al toch weer een bijzondere dag in de natuur.

We sluiten de avond af met een gezamenlijke maaltijd afgesloten met zang en dans opgevoerd door de personeelsleden van de Lodge.