Dag 09 KwaMbili Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 09 KwaMbili Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 09 KwaMbili Game Drive

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

23 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag vroeg uit de veren. Om 5 uur worden we gewekt door de Ranger. We worden om half 6 verwacht bij de Game Drive wagen. Benieuwd wat we vandaag allemaal te zien krijgen.

Meteen in het begin zien we al een mooie roofvogel op een paal zitten. Eigenlijk willen we naar de Giraffen gaan kijken maar al snel komen er meldingen over de radio die de plannen wijzigen.

Onderweg naar de nieuwe locatie zien we nog een mooie Olifant, groep Impala’s en een volgende roofvogel.

Dan komen we bij de verrassing. Een Leeuwin ligt heerlijk te rusten op het zand in de schaduw. Heerlijk genieten van de pracht van dit beest. Daarna rijden we een stuk verder. De volgende verrassing wacht op ons. 2 Leeuwen liggen samen in de schaduw van de struiken. Na even beginnen ze geleidelijk aan op te staan en gaan ze verplaatsen. De ene leeuw loopt pal langs de wagen af. Je zou hem zo kunnen aaien. Toch maar niet doen.

Na de Leuwen is het al weer tijd om terug te gaan naar de Lodge. Op de terugweg nog een Olifant spotten en dan ontbijten.

Na het ontbijt is het rusten. Om 2 uur lunchen en dan om 4 uur weer de volgende Game Drive.

Weer de volgende poging voor de Giraffen. Ook nu weer veranderen de plannen meteen.

Het jonge Luipaard is weer gespot en wij gaan er snel naartoe. Nu ligt hij mooi op een tak in een boom waar we kunnen genieten van de kracht en gratie van de Luipaard. We hebben geluk want het Luipaard gaat zich ook nog verplaatsen in de boom. Prachtig om te zien.

Na het Luipaard gaan we op zoek naar een Neushoorn waarvan 1 hoorn preventief is verwijderd. Het is een mannetje. Hij ligt heerlijk in een waterplas te genieten.

Daarna wordt het tijd om een drinkpauze in te lassen.

Na de pauze komen we een slimme Olifant tegen. Hij wil hoog uit een boom noten plukken maar kan er niet niet bij. Een dichtbij geplaatste struik wordt door de Olifant omgeduwd zodat hij een opstapje heeft waardoor hij toch bij de noten kan. Daarna probeert hij nog een andere boom om te duwen maar daar stopt hij maar mee.

Met het verder rijden komen we dan eindelijk onze Giraffen tegen. Een Moeder met een jong.

Daarna maken we nog een hele tour door het park en zien diverse dieren die zich gereed maken voor de nacht. Imapala’s, Kudu’s, Zebra’s en Gnoes verzamelen zich op een open veld voor de nacht.

Tijd om terug te gaan naar de Lodge. Vlakbij nog 2 Hyena’s en dan de Lodge.

Snel de spullen in de tent neerleggen om daarna aan te schuiven bij wederom een heerlijke maaltijd. Ditmaal met 2 extra gasten welke vandaag hebben ingecheckt in de Lodge.

Morgen nog een ochtend Safari en dan zit dit avontuur er ook weer op.