Dag 3, de Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 3, de Twin Towers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 3, de Twin Towers

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

29 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Omdat we gisteren veel hebben gelopen besluiten we vandaag met de monorail te gaan reizen. Even puzzelen en dan kaartjes kopen. Volgens ons kunnen we bij het 3e station overstappen op de metrolijn naar KLCC. Helaas voor ons hebben we dat verkeerd gezien. Het station heeft wel een wandelpad naar het andere station maar we moeten eerst uitchecken en op het volgende station opnieuw weer een kaartje kopen. Weer iets geleerd voor een volgende keer. In de metro gaat het er beheerst aan toe. Geen dringende of haastige mensen. Iedereen krijgt de tijd om uit te stappen alvorens de volgende weer gaan instappen. Na een korte rit arriveren we bij de Twin Towers ook wel KLCC genoemd. Het is een indrukwekkend bouwwerk. Bezoeken is mogelijk maar omgerekend 20 euro per persoon is wel veel geld om even naar halverwege de torens te gaan en dan via de skybrug naar de andere toren te gaan en dan weer af te dalen. Wij besluiten dan ook maar om even door het shopping centre te wandelen en daarna aan de andere kant het park in te lopen. Het is zeker de moeite waard om hier rond te wandelen. Een oase van rust tussen de betonnen gebouwen welke rondom het park zijn verrezen. Nadat we de nodige foto's hebben gemaakt en een tijd door het park hebben gewandeld besluiten we terug te gaan richting het hotel. Volgens de kaart valt de afstand wel mee. Dit blijkt ook zo te zijn. Al snel komen we bij de shopping centers in de wijk waar ons hotel ook ligt. Overal wordt er hard gewerkt aan de voorbereidingen voor het grote feest op 31 augustus. Onafhankelijkheidsdag voor Maleisië. Wij hebben KL dan al verlaten en zullen het wel op een andere manier beleven.

Vandaag is het een zeer warme dag. In de zon is het in combinatie met de hoge luchtvochtigheid niet lang vol te houden. We gaan dan ook maar terug naar het hotel en gaan later op de dag maar weer verder op speurtocht.

• 29 Augustus 2012 - 14:08

Annemiek:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Het valt allemaal niet mee op je oude dag om nog te wennen aan andere regels...... maar je komt er wel. Hartstikke leuk om een nationale feestdag mee te maken. Ik ben dan ook benieuwd om een berichtje hierover te lezen als je volgens het programma een tracking aan het maken bent inTaman Negara. Ja, het is inmiddels gelukt om het bestand wat je hebt gebstuurd. te openen.
    Veel plezier vanuit een zonnig (ja, ook hier schijnt het zonnetje, gisteren lekker op het terras van het Barrierke gegeten) Helmond.

• 29 Augustus 2012 - 19:05

Pa En Ma:

Nou tot heden ziet het er al leuk uit, ben benieuwd wat er nog verder komt

Groetjes Pa en ma

• 30 Augustus 2012 - 09:04

Antoinette:

Hi Ingrid & Marjo, Zo te lezen zijn jullie al weer helemaal aan het 'buitenland' gewend. We hebben natuurlijk samen al een goed voorproefje gedaan in Brussel een paar weken geleden ;-) Ik zag bij Lucien een fraaie afbeelding van lekker bier dat jullie gedronken hebben. Leek niet erg HRC. Ben benieuwd naar jullie verdere speurtocht. Nog veel plezier.