dag 4, reizen naar Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu dag 4, reizen naar Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

dag 4, reizen naar Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

30 Augustus 2012 | Maleisië, Jerantut

Nadat we gisteren de huurauto hebben ontvangen deden er zich een paar probleempjes voor. Bij de huurauto zat geen routekaart en de routebeschrijving ontbrak ook. Ingrid heeft contact gehad met het lokale reisbureau en het voor elkaar kunnen krijgen dat we een navigatie kregen .deze werd mooi vanmorgen om een7:15 bij ons hotel in KL afgeleverd . Om 8:15 konden we vertrekken. Dwars door KL om naar de snelweg te gaan. Een nieuwe ervaring, rijden tussen hectische aziatische mensen in een auto met het stuur aan de rechter kant en rijden op de linker weghelft. Na dik een uur ploeteren hebben we KL achter ons gelaten en hebben we de rust van het overige land gevonden . De rit verliep voorspoedig en na ongeveer 4 uur ariveerde we in Kuala Tembeling. Hier hebben wij ons aangemeld voor de boottocht over de rivier naar onze nieuwe bestemming. De boottocht duurde 2 uur en bracht ons bij een prachtig resort wat direct gelegen was in het nationale park Taman Negara.
Het resort bestaat uit diverse bungalows en een aantal hostels . Voor ons was een prachtig gerenoveerde bungalow gereserveerd . Na het inchecken en koffers uitpakken zijn we de rivier overgestoken om daar wat te eten en vandaar uit onze eerste trekking te beginnen. Een nightwalk door de jungle zoekend naar nachtleven en zowaar op zoek naar spinnen. Op zich was het een leuke tocht ware het niet dat er nogal wat rumoerige jongelui in de groep zaten.
Na afloop van de wandeltocht nog een glaasje drinken en dan moe maar voldaan gaan slapen voor de volgende dag.

• 02 September 2012 - 12:38

Annemiek:

Hallo reizigers

Fijn dat alles nog op zijn pootjes terecht is gekomen. Autorijden in een hectische stad zoals KL zal inderdaad niet meevallen, maar je hebt het toch maar weer gedaan.
    Je nieuwe locatie klinkt exotisch, ik ben jaloers. Beniuwd hoe jullie verdere ervaringen verlopen. Ik wacht met spanning op het volgende reisverslag.
    Geniet en ik wil heel veel foto's zien.