Tot ziens Vietnam, Goede middag Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Tot ziens Vietnam, Goede middag Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Tot ziens Vietnam, Goede middag Cambodja

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

14 Maart 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag gaan we afscheid nemen van Vietnam. Al om half 6 liep de wekker af om te kunnen gaan ontbijten. Om kwart voor 7 uur werden wij geacht gereed te staan voor het vervoer naar de ferry.
Dit vervoer gebeurde middels fietstaxi’s. een bijzonder ervaring. Per fietstaxi 1 persoon inclusief de persoonlijke bagage. Een hele tour dwars door de stad.
Bij de ferry aangekomen bleek de eerste net vol dus even wachten op nummer 2. Een geluk bij een ongeluk. Deze ferry was maar voor de helft gevuld dus plaats genoeg terwijl de ferry welke wij gemist hadden zo vol zat als een potje met pieren.
Onderweg nog op enkele plekken mensen ophalen maar uiteindelijk op weg richting Cambodja. Na een klein uur varen eerst de grens van Vietnam. Hier worden de paspoorten afgestempeld voor het verlaten van Vietnam. Wel allemaal van boord en wachten tot alles is geregeld. Dan weer aan boord om 500 m verder te varen naar de douane van Cambodja. Hier begint het spel weer opnieuw. Nu moeten er eerst nieuwe Visa uitgeschreven worden en dan volgt de gehele stempel procedure opnieuw. Een klein half uur later kan de boot zijn weg vervolgen. Na in het totaal 5 uur reizen bereiken wij de hoofdstad van Cambodja. Phnom Penh ligt direct aan de Mekong rivier.
Als we de boot hebben verlaten en onze koffers weer terug hebben nemen we eerst afscheid van Nicole. Zij wordt opgehaald om naar haar Hostel te gaan. Voor ons ligt de dankbare taak voor ons om publiek transport te selecteren voor ons vervoer naar het Cara Hotel.
Na diverse aanbiedingen en wat onderhandelen worden we voor $ 3,00 naar ons hotel gebracht met een Tuk-Tuk.
Het hotel ziet erg goed uit. De kamers zijn eenvoudig maar schoon. Na het inchecken de spullen op de kamer en dan een eerste indruk van de stad opsnuiven. Het is helemaal een ander stad dan Saigon. De brommertjes zijn hetzelfde verder is er geen vergelijk mogelijk. Een grote chaos op de straat maakt het wandelaar zijn niet gemakkelijk.
Om half 7 worden we opgehaald door een Tuk-Tuk om naar een massage te gaan welke ons is aangeboden door Riksja Travel. De Massage salon U&me Spa verzorgd deze. Het is een heerlijke afsluiting van de dag. Nog even daarna Cambodjaans eten en daarna weer terug gebracht worden door de Tuk-Tuk.

• 14 Maart 2014 - 19:16

Annemiek:

Ach, ach, die arme fietstaxi rijders, 2 flinke brabanders met bagage. Hopenlijk waren de banden hard en geen kuilen in de weg, anders was het voor jullie allen een zware dopper. Veel plezier in Cambobja.