Laatste duikdag Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Laatste duikdag Puerto Morelos - Reisverslag uit Puerto Morelos, Mexico van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste duikdag Puerto Morelos

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

03 September 2022 | Mexico, Puerto Morelos

Vandaag is onze laatste volledige dag in Puerto Morelos. Als het goed is gaan we vanmiddag duiken op een wrak. hierover worden we in de ochtend geïnformeerd. We besluiten een rustige ochtend te houden. Mag ook wel een keer. Boekje lezen aan het zwembad spelletje op de tablet en al vooruit kijken naar de volgende bestemming.

Pas tegen 12 uur komt de bevestiging dat de wrakduik door mag gaan.

Snel even lunchen en dan naar de duikschool. Er zijn nog 3 duikers meer die mee gaan naar het wrak C-56. Een oud militair schip wat door de Mexicaanse marine is geschonken om af te laten zinken voor extra koraalgroei.

De boottocht naar het wrak is ongeveer een half uur. Bij de boei aangekomen is duidelijk te zien dat er momenteel een sterke stroming staat. Het afdalen moet daarom via de lijn en dat is ook maar goed ook. Afdelen naar 25 meter kost al bijna 50 Bar lucht door het harde werken om de lijn vast te houden. Het was echt naar beneden trekken in plaats van gewoon afdalen. Eenmaal beneden langs het wrak hebben we geen last meer van de stroming. We volgen de gids naar het achterschip om vandaaruit het wrak in te gaan. Best bijzonder om door dit wrak heen te gaan. Voordat we naar binnen gaan komt er een hele zwerm Eagle Ray's over gevlogen. Prachtig om te zien. Door de stroming is het zicht iets minder en zijn de foto's niet echt duidelijk.

Na het verlaten van het wrak is bij de meeste duikers de lucht bijna op dus beginnen we weer aan de opstijging. Ook een hele tocht maar minder zwaar dan bij het afdalen. Na ongeveer 30 minuten zit de eerste duik er op.

We gaan nu verplaatsen naar een rif op max 12 meter genoemd Fish Garden.

De naam doet zich eer aan. Volop scholen met vis maar ook vissen dien solitair zijn. Een helemaal andere duik dan eerste maar op zijn manier weer helemaal mooi. Na dik 60 minuten zit deze duik er ook weer op en varen we terug naar de kant.

We mogen terug kijken op mooie duiken bij duikschool OM Delfine. Het is zeker een aanrader voor duikers die van kleinschalig houden. Zeer persoonlijke benadering.

In de avond op advies van Delfine gaan we eten bij een redelijk lokaal restaurant waar ze in September een speciaal gerecht serveren. Gaan we uitproberen.

Het is een gerecht bestaande uit een grote chili met een groente-gehakt mengsel noten en specerijen. Daar een sausje overheen. Heerlijk gerecht om een keer uit te proberen.

• 04 September 2022 - 16:56

Tineke:

Zo te lezen hebben jullie lekker gedoken! Goede reis verder door Ycathan

• 04 September 2022 - 17:11

Annemiek:

Ziet er goed uit. Wij zitten vast op Eindhoven airport, vertraging van 2,5 uur.....