Dag 04 Wisseldag - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 04 Wisseldag - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 04 Wisseldag

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

18 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Vandaag gaan we weer verplaatsen naar de volgende locatie.

Voordat we vertrekken gaan we eerst nog op een ochtend Game Drive. Wederom vroeg opstaan zodat we om 6:00 uur kunnen vertrekken.

Plan is dus vandaag de giraffen goed te gaan bekijken. Vrij snel nadat we op weg zijn veranderen de plannen. Er is een Cheeta moeder met 2 jonge gespot.

Patrick rijdt snel naar de locatie. Leeuwen en Giraffen laten we voor later liggen eerst naar de Cheeta’s.

Het is echt de moeite waard. In het begin zijn ze wat lastig te lokaliseren maar nadat ze goed gespot zijn weet Patrick de juiste plek te vinden waardoor we ze mooi in beeld krijgen.

Na een tijdje hiervan genoten te hebben maken we plaats voor andere groepen. De rangers hebben een onderlinge afspraak dat bij dit soort dieren er max 4 auto’s mogen staan. De rest moet op zijn beurt wachten.

Volgens spot worden de Leeuwen. Ze zijn aanwezig op een groot veld en verplaatsen zich geleidelijk aan richting het oosten. Eerst het verplaatsen bekijken en dan besluit Patrick om te verplaatsen zodat we in het vermoedelijk looppad van de Leeuwen komen te staan.

Hij had niet beter kunnen plannen 1 voor 1 komen de 3 leeuwen uit de bosjes gelopen om recht op onze auto af te lopen en strak tussen de auto en de struiken ons te passeren. Dit geeft best weel een beetje kippenvel om deze machtige dieren van zo dichtbij te kunnen bewonderen.

Daarna de laatste opdracht voor deze ochtend. De Giraffen spotten.

Op 1 locatie blijken uiteindelijk 4 Giraffen aanwezig welke zich geduldig laten fotograferen.

Kortom weer een heerlijk ochtend in de natuur. Terug naar de Lodge voor ontbijt een inpakken zodat we om 11 uur weer terug gebracht kunnen worden naar de Main Entrance van het park Welgevonden.

Om 12:15 vertrekken we naar onze volgende locatie. Een afstand van bijna 400 Km door het Zuid Afrikaanse land. De eerste 250 Km gaan voorspoedig. Helaas zijn er onderweg geen leuke restaurantjes te vinden dus toch maar door rijden. Volgens de routebeschrijving komen we nog langs een plaatsje Swartwater met een luchthaven. Onze hoop daar op gericht.

Helaas, het plaatsje blijkt een paar huizen te zijn en het vliegveld is gewoon een verbreed stuk weg waar we over moeten maar waar volgens ons geen vliegtuig meer op kan landen. Vanaf dit punt wordt de weg zeer slecht. Het wordt aangegeven dat er Potholes in de weg zitten. In het begin is dat zo maar na een paar Km vragen we ons af waar de weg tussen de Potholes zit.

Het wordt een tocht van ruim 80 Km met zeer slecht wegdek waar de gemiddelde snelheid terug gaat van 110 Km/u naar 60 Km/h.

Geen pauzedrankje dus dan maar ergens bij een boom stoppen om even de benen te strekken, een cracker te eten en dan weer verder naar Alldays. Hier kunnen we auto bijtanken, boodschappen doen en geld bijhalen. De eerste 2 lukken maar de aanwezige pinautomaten hebben geen zin.

Nu nog verder naar Mapungubwe National Park waar we een Lodge gereserveerd hebben. Daar aangekomen gaan we ons melden bij de receptie voor de formaliteiten en verder afspraken te maken. Helaas is het restaurant maar tot 18:00 open. Gelukkig is de kok nog wel bereid om voor ons te koken en kunnen we het mee naar het huisje nemen.

Het Leokwe Camp ligt nog op 11 Km afstand van de receptie. DE weg er naar toe is al een kleine Game Drive waar we onderweg weer Zebra’s en Impala’s ontmoeten. De omgeving is zeker de moeite waard om met daglicht te bezoeken. Veel grote oude Baobab bomen en mooie rotspartijen sieren het landschap.

Na samen de maaltijd genuttigd te hebben is het tijd voor de nachtrust. Morgen verder.

• 22 Februari 2024 - 13:02

Annemiek:

Ben benieuwd naar de fotoos. Wat een avontuur, de cheeta's lijken me helemaal geweldig

• 25 Februari 2024 - 00:52

Gerrie:

Wauw ! Schitterend om dit allemaal mee te maken, om die wilde dieren allemaal van zo dichtbij te zien !