Dag 06 Op naar Kruger - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 06 Op naar Kruger - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 06 Op naar Kruger

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

20 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Vandaag gaan we het Mapungubwe National Park alweer verlaten. Eerst nog even naar het drielanden punt om dat te bezoeken en daarna uitchecken voor dit verblijf.

Ons wacht weer een lange tocht van ongeveer 270 Km naar de ingang van het Krugerpark.

Tijdens de rit komen we door verschillende plekken en kunnen we niet overal rijden waar onze app maps.me wil dat we door gaan. Lokale bewoners hebben versperringen opgeworpen om te voorkomen dat sluipverkeer door hun dorp gaat in verband met werkzaamheden op de hoofdweg. Dus maar aansluiten in de rij en de 20 minuten vertraging voor lief nemen.

Uiteindelijk arriveren we bij de Gate Punta Maria waar we de eerste formaliteiten vervullen en onze toegangspas voor het park krijgen. Daarna rijden we eerst door naar de Lodge Punta Maria om daar te lunchen en de verdere plannen voor het Kruger te bespreken.

Na de lunch gaan we richting Shingwedzi Camp waar onze huisjes zijn. Het wordt een Game Drive van dik 2 uur waar we verrast worden door 3 afzonderlijke olifanten diverse zebra’s, kudu’s en verschillende vogels.

Bij het Camp aangekomen inchecken en de koffers naar het huisje brengen.

Daarna nog heerlijk samen dineren in het restaurant om dan om 21:00 uur te gaan rusten. Het is weer een drukke dag geweest en de plannen voor morgen zijn weer gereed.