Dag 5 Mapungubwe National Park - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 5 Mapungubwe National Park - Reisverslag uit Welgevonden, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 5 Mapungubwe National Park

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

19 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Welgevonden

Voor vandaag hebben we besloten om een rustig ochtend programma in te lasten.

Na een aantal dagen vroeg opstaan is het lekker om uit te kunnen slapen en verder niets te doen.

Pas tegen de middag gaan we aan een programma beginnen.

Rond half 1 vertrekken we vanuit het Leokwe Camp richting de Main Entrance. Onderweg gaan we onze eigen Gamedrive uitvoeren met enkele veilige uitzichtpunten op de route. Onze route gaat via diverse uitzichtpunten waar we kunnen genieten van de natuur. Enkele kuddes met Impala’s kruisen ons pad en ook de altijd aanwezige Zebra’s laten niet verschiet gaan.

Tegen 2 uur zijn we bij het centrale gebouw waar we eerst gaan lunchen. Aansluitend de lunch bezoeken we het museum van het park. Het is een aardig museum maar binnen een half uur staan we weer buiten. Te vroeg voor de geplande Game drive dus besluiten we om zelf nog een stukje park te bezoeken.

Vele Baobab bomen kruisen ons pad. Geweldige bomen.

Om 4 uur zijn we op de opstap plaats. Daar staat de Ranger al op ons te wachten. We blijken maar met z’n 4en te zijn dus een Private Tour.

Tijdens de tour van 2 uur krijgen we weer vele dieren te zien. Opvallend veel kuddes met Impala’s hier.

Er zijn ook diverse mooie uitzichtpunten waar je de diverse rotsformaties kunt bekijken. Helemaal een ander soort landschap dan bij de vorige locatie. Onderweg komen we ook nog 6 Giraffen tegen. Prachtige beesten.

Rond 6 uur komen we aan bij de Limpopo rivier, tevens grens tussen Botswana en Zimbabwe, waar we een Braai geserveerd krijgen. Een gedekte tafel in het zand van de rivierbedding, kampvuurtje om houtskool te maken en een kokkin die het vlees op de barbecue voor ons gaat bereiden. We starten met een schaal vol kleine gerechtjes. Deze schaal alleen al zou voor ons genoeg geweest zijn.

Daarna komt het vlees. Voor ieder wel 4 stukken vlees met keuze uit lamskotelet, Kippenvleugel, runder braadworsten een dikke sparerib. Daarbij nog een schaal met diverse groente en een schaal zoute aardappel en daarbij nog het traditionele Zuid Afrikaanse gerecht pap,

Allemaal heel leuk en lekker. Na deze verrassende maaltijd rijden we in het donker in dik een uur weer terug naar het startpunt. Onderweg nog zoekende naar nachtdieren en de slaapplaatsen van de dagdieren.

Rond 8 uur zijn we weer bij het beginpunt en rijden we terug naar onze huisjes.

Moe maar voldaan praten we de dag na en maken we de plannen voor de volgende dag.

Op naar het Krugerpark.