dag 5, Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu dag 5, Taman Negara - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

dag 5, Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

31 Augustus 2012 | Maleisië, Jerantut

Vandaag staat de Canopy walk op ons programma.
We worden om 9 uur opggehaald bij de jetty om per longtale boot een stuk stroomopwaarts weer aan land te gaan. Daar staat ons eerst een lange klim via heel veel trappen te wachten. Na ongeveer 20 minuten klimmen bereiken we het begin van de Canopy walk. Daar verteld onze gids ons dat we normaal deze wandeling tussen de toppen van de bomen pas op de terugweg doen maar omdat het vrijdag is moeten we voor het12 uur over de Canopy walk heen zijn. Dit houdt in dat we ongeveer de helft van de trappen nog een keer mogen beklimmen. Niet getreurt we gaan aan deze "zware" beproeving beginnen. Het is heel bijzonder om daar hoog in het tropisch regenwoud tussen de boomkruinen te wandelen. Van boom naar boom over verschillende hangbruggen. Net breed genoeg voor 1 persoon en zorgen voor voldoende afstand zodat er niet te veel gewicht op de walkway komt.

Na deze ervaring gaan we de berg verder omhoog om uiteindelijk bij het hoogste uitzichtpunt van Taman Negara te komen. De route gaat deels over al aangelegde looppaden en deels over de oude trekking paden. De uiteindelijke bestemming is zeker de moeite waard maar inmiddels hebben we het nodige vocht in de omgeving afgegeven. De afdaling is zeker zo lastig als het beklimmen van de berg. Als we bij de boot terug zijn besluiten wij dat we via het wandelpad terug lopen naar ons resort. Dit is een mooie tocht van een half uur waar we nog enkele eekhoorns en vlinders weten te spotten. Aangekomen bij onze bungalow is het tijd om te douchen. Inmiddels hebben we geen droge draad meer op ons lijf.

Na de lunch besluit ingrid dat ze niet mee gaat met het middagprogramma de ochtend was net iets te zwaar voor haar.

's Middags gaan we met de longtale boot nog verder stroomopwaarts naar de plekken in de rivier waar snelstromende stukken zijn. Een leuke hobby van de bootsman om te zorgen dat de toeristen zo nat mogelijk worden. Dat is hem goed gelukt. Voor de tweede keer vandaag volledig nat maar dan van rivierwater.
Aan het einde van deze tocht bevindt zich een dorpje waar nog lokals wonen die nu nog steeds volledig van de natuur leven. Alleen de kleding die ze dragen komt van de bewoonde wereld. Hier krijgen we wat uitleg over hoe zij leven.
Na deze uitleg kan er nog even gezwommen worden in de rivier om vervolgens aan de terugtocht te beginnen.
Hier heb ik geluk dat ik ver voor in de boot zit. Een engels stel met kinderen wat achterin zit wordt voor de 3e keer die dag volledig nat.

De avond houden we het rustig. Inmiddels hebben we 2 Nederlandse jongens ontmoet die gedeeltijk het zelfde reisschema hebben.
Nadat we een heerlijk buffet hebben genuttigd en nog wat nagetafeld is het bedtijd. Morgen optijd weer op, om 9 uur vertrekt onze boot weer richting Kuala Tembeling.

• 04 September 2012 - 12:36

Annemiek:

Ik ben heel erg benieuwd naar de fotos, lijkt me geweldig. Vooral het bezoek aan het dorp. Je verhaal klinkt zeer uitnodigend, jammer dat ik in Nederland zit, achter een raam en smachtend naar buiten naar het zonnetje zit te kijken. Tja, werken om weer de volgende reis te kunnen betalen.