1e dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 1e dag Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

1e dag Chicago

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

28 Augustus 2022 | Verenigde Staten, Chicago

Toch optijd wakker. Heeft even een paar dagen nodig voordat ik volledig in het juiste ritme zit.

Lekker luieren in de ochtend en rond 9 uur ontbijten en plannen maken voor vandaag.

Het Milleneum park staat vandaag op het programma. Tevens willen we een rondvaart maken op de rivier door Chicago, de Architectuur rondvaart.

Eerst wandelen over de Magnificent Mile. De dure winkelstraat van Chicago. Hier zijn alle dure merken waar wij alleen naar kijken. Omdat het Zondag is zijn er in de ochtend maar beperkt winkels open zodat we lekker kunnen doorlopen en toch goed rond kunnen kijken.

Grote gebouwen in diverse bouwstijlen van jaren 40/50 tot hyper modern.

Eerste bestemming is het Millenium park waar het prachtige Ice Rink object in staat. Een sculptuut volledig bekleed met een glad spiegeld oppervlak in geboden vormen waardoor er hele mooie spiegelingen ontstaan. de bezoekers proberen zich op de meest vreemde manieren op de foto vast te leggen.

Het park is goed verzorgd. Je ziet er geen rommel liggen en de beplanting staat er geweldig bij. Na dit bezoek wandelen we verder door het park. Het is opgedeeld in verschillende belevingen. Overige gedeeltes zijn wel rustiger.

Geleidelijk aan gaan we richting Navy Pier vanwaar de rondvaart boot vertrekt voor onze Architectuur rondvaart.

Om iets over een vertrekt de boot. Een Platte schuit waar een 200 man op kan ongeveer voor 40% gevuld. Een mooie tocht van dik anderhalf uur waar uitgebreid ingegaan wordt op de verschillende gebouwen en bouwstijlen langs de rivier.

Goede uitleg dus zeker de moeite waard. Zo vanaf het water is het toch anders dan lopend in de stad.

Na de rondvaart gaan we terug naar het hotel voor een korte stop.

Onderweg stoppen we wel even bij iets typisch Amerikaans, De Cheesecake Factory. Een restaurant waar ze calorie bommen verkopen. Wel heel lekker maar super machtig. Allebei een keuze gemaakt en samen gedeeld zodat we ze beide kunnen proeven. Heel lekker maar veel te veel. allebei laten we 1/3 liggen omdat het zo machtig is.

Even rust in het hotel om dan voor het diner op bezoek te gaan bij het HRC Chicago. Een vast uitstapje in onze vakantie indien mogelijk.

20 minuten lopen vanaf het hotel dus goed te doen.

Mooi restaurant met nog de echte oude aankleding van de eerste jaren.

Goed gegeten zoals gebruikelijk en meteen de nodige vaste items ingekocht.

terug via een leuke bar en daarna om 10 uur toch maar weer de ogen sluiten.

Het was een drukke dag met veel indrukken. Morgen verder met dag 2 in Chicago.

• 29 Augustus 2022 - 15:07

Tineke:

Mooi om te lezen, heel veel plezier

• 29 Augustus 2022 - 15:21

Annemiek:

Heel veel plezier met jullie reisbelevenissen in een stukje Amerika en later in Mexico. Ik ben benieuwd

• 29 Augustus 2022 - 17:01

Ilke:

leuk om te lezen. veel plezier!

• 29 Augustus 2022 - 20:14

Antoinette :

Wat een mooie kennismaking met de stad. Geniet ervan!

• 29 Augustus 2022 - 21:34

Carla :