1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

15 Januari 2023 | Thailand, Bangkok

Na een redelijk ontspannen vlucht landen we rond half 3 plaatselijke tijd op Bangkok Airport.

Door de paspoortcontrole gaat snel en dan wachten op de koffers.

In de tussentijd maar een simcard ophalen voor een Thais nummer met internet en cash geld.

Met een tussenpozen van 15 minuten komt eerst het koffer van Ingrid en daarna van mij.

Op naar de taxi standplaats. Mooi systeem en voldoende taxi's aanwezig.

treffen wij weer, een taxi chauffeur die de weg niet weet naar ons hotel. Gelukkig hebben we maps.me zodat wij de route kunnen aangeven.

Het Hotel ligt zoals we hadden gedacht in Chinatown. Mooie uitvalsbasis voor de bezienswaardigheden welke willen gaan zien.

Hotel ziet er enigszins uit zoals op de foto's van de bookingsite. Douche en Toilet zijn wel op de gang maar alleen voor ons.

Snel omkleden naar zomerteneu en dan een drankje in de bar.

Vandaag gaan we alleen nog een beetje de directe omgeving verkennen waarbij we al snel de versieringen ontdekken voor het aankomende chinees nieuwjaar dat 25 januari plaats vind.

Een gezellige verlichte sfeer op diverse plekken.

De straten zijn vol mensen, zowel toeristen als lokale bevolking wandelen langs straatverkopers en streetfood tentjes.

Rond 7 uur lokale tijd schuiven wij ook maar aan voor ons eerste thaise eten van deze vakantie. Wij schuiven aan bij nog een Nederlands stel dat aan hun eerste avond Bangkok begint en hebben een leuk gesprek. Zij bleek half Thais te zijn en komt al jaren op bezoek.

Na het eten nog wat rond wandelen en om 9 uur terug naar het Hotel. Kijken of we 10 uur halen om dan voldaan te gaan slapen.

• 16 Januari 2023 - 06:51

Simone: