Dag 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 2 in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Bangkok

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

16 Januari 2023 | Thailand, Bangkok

Vandaag beginnen we aan onze eerste volle dag Bangkok.

We hebben 3 tempels op het programma staan voor vandaag.

Nadat we hebben uitgeslapen gaan we op pad. Omdat we in het hotel niet konden ontbijten een koffie tentje gezocht voor de nodige cafeïne en een ontbijt. Helaas geen echt Thais ontbijt maar croissantjes.

Daarna op stap richting tempel 1. De Gouden Boeddha. Deze tempel is vlak bij ons hotel dus na 10 minuten lopen hebben we deze al gevonden. Tempelnaam is Sukhothai Traimit.

Een groot tempel complex met op de 4e verdieping een grote gouden Boeddha. Het is een goed onderhouden tempel met redelijk veel toeristen.

Op naar tempel 2 van vandaag. Tijdens de wandeling daar naar toe komen we eerst nog langs een kleine tempel. Naam weet ik niet meer. Hebben we toch nog een extra tempel. Kleinschalig complex.

Ons doel is Wat Mangkon. Het tempel complex staat volledig in het teken van het komende chinees nieuwjaar. Het voorterrein is nu een bouwterrein dus we mogen via een speciale voetgangers tunnel naar de tempel. Daar aangekomen is het echt druk met Thaise mensen. De toeristen zijn hier in de minderheid.

Veel Boeddha beelden zijn versierd met kleden om het feestelijke element van nieuwjaar duidelijk te maken. De tempel zelf hangt vol met rode lampionnen.

De tempel bestaat uit diverse gebedsruimtes. Een tempel welke zeker de moeite waard is.

Op naar de volgende tempel van onze reis.

Een tempel met een lange moeilijke naam, Wat Chakrawatrachawat. Dit is een enorm complex met veel woongebouwen voor de monniken. Helemaal achteraan op het complex bevinden zich de tempels en het bijzondere aan dit complex is dat ze bij de tempels krokodillen hebben welke worden vereerd. De versieringen van de tempels zijn mooi en kleurrijk. Buiten eerder ingetogen maar zeker bijzonder.

Inmiddels is het al in de middag en willen we gaan lunchen. Helaas wordt het weer geen Thais eten. We hebben best wel trek maar geen eettentjes in deze buurt dus dan maar weer koffie met een tonijn sandwich.

Na de lunch geleidelijk terug naar het hotel. Onderweg heerlijk een goede massage genomen. Hebben we wel verdiend na deze tempeltocht.

In het hotel een taxi besteld voor bezoek aan het HRC. Op de kamer nog even de app instellen. Zien we dat het HRC Bangkok tijdelijk is gesloten. Jammer maar alleen de shop gaan we niet doen dus taxi maar weer afzeggen en weer in de beurt eten. Dan toch weer lekker Thais eten. Helaas zijn bijna alle Streetfood restaurants van de zondag vandaag gesloten.

We sluiten de avond af met koffie in Starbucks en een biertje op een redelijk gezellig terras.

Om 12 uur gaan we slapen om uitgerust te zijn voor onze 3e dag Thailand.

• 17 Januari 2023 - 09:06

Mark Van Den Hurk:

HRC ? Honda Racing Compagny of toch weer het hard rock cafe ?

Geniet ervan!

• 17 Januari 2023 - 11:00

Sanne:

Wat zou Krok genoten hebben van Wat Chakrawatrachawat, laten jullie hem de foto's wel zien als jullie thuis zijn?

• 19 Januari 2023 - 12:08

Antoinette :

Deze dag is zeker een test van jullie flexibiliteit! De paden op, de lanen in vooruit met volle moed!