Laatste dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Laatste dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Laatste dag buiten Chiang Mai

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

26 Januari 2023 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag beginnen we aan onze laatste etappe buiten Chiang Mai.

Na het ontbijt vertrekken we richting Chiang Rai. Het is een uurtje rijden van waar we overnacht hebben om daar 2 bijzondere locaties te gaan bezoeken.

Als 1e staat de Blauwe Tempel op onze lijst. Dit tempel complex kenmerkt zich inderdaad door zijn voornamelijk blauwe kleur. Zowel aan de buiten als binnenzijde is de kleur blauw nadrukkelijk aanwezig. Niet alleen de kleur is bijzonder, ook diverse sculpturen zijn prachtig om te bekijken. An het complex wordt nog steeds gewerkt. Er worden nieuwe gedeeltes bij geplaatst en andere worden weer voorzien van een nieuwe laag blauwe verf.

Het is heerlijk om hier buiten maar ook zeker binnen rond te lopen.

Goed dat we op tijd waren. Na een klein uur zien we diverse grote en kleine bussen arriveren met allemaal jonge monniken die er los gelaten worden en als mieren over het complex gaan rondzwerven.

Tijd om naar het 2e complex te verkassen.

Dit ligt 16 Km zuidelijker net onder Chiang Rai.

Het gaat om Wat Rong Khun, ook bekend als "The White Temple".

Dit complex is volledig opgetrokken in wit met glas elementen als versierringen die in de zon een bijzondere schittering teweeg brengen. Het is echt een adembenemend complex. DE 100 Bath entree per persoon is echt de moeite waard. Ook hier dwalen we heerlijk rond tussen de massa lokale en buitenlandse toeristen.

Een prachtige afsluiting van onze Gouden driehoek toer.