Dag 07 Een dagje Kruger - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Dag 07 Een dagje Kruger - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Dag 07 Een dagje Kruger

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

21 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Mpumalanga

Vandaag zijn we vanaf Camp Shingwedzi richting Camp Letaba gegaan.

We hebben gekozen voor de zandpaden om zo dichter bij het Wild te kunnen komen. Het eerste half uur spotten we weinig wild. Dan worden we verrast door een Kudde Olifanten. Ze versperren de weg dus rustig wachten totdat ze verder de bossen intrekken. Regelmatig moeten we de auto een stuk verplaatsen omdat de Olifanten duidelijk aangeven dat we te dicht bij zijn. Praten kunnen we niet met ze maar de lichaamstaal is duidelijk genoeg. Na dik een half uur zijn de Olifanten ver genoeg het bos in getrokken zodat we de doortocht durven aan te gaan. Best wel indrukwekkend hoe een olifant duidelijk kan maken dat we geduld moeten hebben.

Onze tocht vervolgd zich langs diverse ander dieren in de wildernis. Verschillende groepen Impala’s en zebra’s volgen ons pad. Ook zien we diverse groepen Olifanten in rivierbeddingen genieten van het minimaal aanwezige water. Verbazend hoe goed de Olifanten er nu uitzien. 8 jaar geleden waren de Olifanten grauw grijs, nu zijn de Olifanten mooi donkergrijs en vol van postuur. Bij iedere kudde zien je nu volop jonge Olifantjes. Gweldig om te zien dat de populatie Olifanten weer aan het toenemen is.

Voor de lunch schuiven we even aan in Mopani Camp. Vanuit het restaurant hebben we uitzicht op een meer waar een aantal Nijlpaarden zich heerlijk in het water schuil houden. Het zijn misschien alleen de oogjes maar ze zijn er wel.

Na de lunch vervolgen we onze weg naar Letaba Camp over de hoofdroute om snel daar te zijn. Na het inchecken snel de koffers in het huisje leggen om daarna nog even in de omgeving rond te speuren. Het loopt al tegen 5 uur aan dus de meeste dieren beginnen zich voor te bereiden aande nachtust. Misschien zien we een paar Hippo ’s uit het water.

Helaas blijven ze langer zwemmen dan wij hadden gehoopt. Maar op een uitzichtpunt kunnen we wel zien dat er verschillende Hippo ’s wachten op zonsondergang.

De tijd dringt. Om half 7 moeten we binnen de park grenzen zijn dus snel naar het Camp.

We hebben een gezellig diner mede door de serveerster die ons op een hele vriendelijk manier heeft geholpen. Op het moment dat het wat donker begon te worden en wij daar een opmerking over maakte kwam ze met een kaars aan. Heel romatisch.

Het was weer een hele gezellige dag en kunnen terug kijken op een geslaagde dag. Morgen gaan we het Krugerpark weer verlaten en rijden we naar de volgende Private Lodge. Benieuwd wat ons daar weer te wachten staat.