3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 3e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

3e dag Bangkok

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

17 Januari 2023 | Thailand, Bangkok

Vandaag alweer de laatste volle dag in Bangkok.

Voor deze dag staat Wat Saket op de planning. Ook wel bekend als the Golden Mount.

Het is een tempelcomplex op een half uur lopen van het hotel maar zeer zeker de moeite waard.

Onderweg eerst maar ontbijten en koffie drinken om daarna rond 11 uur bij het tempelcomplex te arriveren.

De tempel staat zoals de naam al doet vermoeden op een berg. Voordat er wolkenkrabbers kwamen in Bangkok was dit het hoogste uitzichtpunt.

320 treden scheiden ons van de top van de berg. Een eenvoudige klim omdat de treden laag zijn.

Boven aan gekomen heb je nog steeds een mooi uitzicht op het oude Bangkok. In de verte zijn de wolkenkrabbers goed te zien.

Zeer mooie uitzichten maar ook mooie plaatjes op het complex. Zeer zeker de moeite van de wandeling waard.

Na de afdaling een kopje koffie en dan terug naar het hotel met de tuk-tuk. Hebben we die ook weer uitgeprobeerd.

Even pauze en dan naar een wat minder bezochte attractie.

Volgens diverse beschrijvingen is The So Heng Tai Mansion de moeite waard om te bezoeken. Het lig op 15 minuten lopen van het hotel dus moet nog lukken vandaag.

Begin van de wandeling is bekend terrein omdat we langs de Golden Boeddha aflopen. Daarna gaan we vreemdere plekken in. De straten worden smaller en menig sloper zou jaloers zijn op de auto onderdelen die in deze straten uit elkaar gehaald worden voor losse onderdelen.

Helaas blijkt het huis vandaag gesloten te zijn. Heel de wandeling dus voor niets gedaan.

Dan maar voor troost maar weer een massage nemen. De benen en voeten hebben weer flink hun best gedaan.

Na de massage meteen aanschuiven bij een streetfood restaurant om heerlijk Thais te eten. Echt genieten. We horen trommels en wandelen die kant op. Dan zien we de voorbode van het Chinese Nieuwjaar. Een aantal mensen lopen als een grote draak door de straat. Prachtig.

Nu nog even de koffers voorbereiden zodat we morgen makkelijk naar het vliegveld kunnen voor de voortzetting van onze reis in het noorden van Thailand.

• 17 Januari 2023 - 15:19

Simone:

Wat geweldig zeg..... geniet ervan samen.

Groeten Simone

• 19 Januari 2023 - 12:02