Koken in Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Koken in Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Koken in Chaing Mai

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

20 Januari 2023 | Thailand, Chiang Mai

Voor vandaag hebben we weer een Cooking Class geboekt bij dezelfde organisatie als waar we in 2005 onze eerste Thaise kookklas hebben gedaan.

's morgens om half 9 worden we netjes opgehaald bij het hotel om vervolgens nog bij 2 andere hotels gasten op te halen. Daarna een half uurtje rijden tot net buiten Chiang Mai waar the best thai cookery school is gehuisvest.

Het gezelschap bestaat uit 2 Amerikaanse mannen welke op huwelijksreis blijken te zijn, 2 Franstaligen en 1 Nederlandstalig meisjes en wij.

De kok is nog steeds dezelfde komiek als 18 jaar geleden. Zijn kookstudio is inmiddels een stuk uitgebreider.

Voordat we naar de kookstudio reden zijn we eerst nog even op de markt geweest om inkopen te doen en uitleg te krijgen over de te kiezen producten.

Stap voor stap gaan we de vooraf uitgekozen gerechten gezamenlijk. Te beginnen met de soep. Voor mij tom yam goong en voor Ingrid tom kha gai. Na deze gegeten te hebben wordt er een eerste stap gezet voor het nagerecht, sticky rice with Mango. Vervolgens komt de Curry aan de beurt.

Zo volgt het ene gerecht na het andere om uiteindelijk een heerlijke lunch bereid te hebben.

Na afloop het allemaal zelf opeten is een waar feest. Moeten we thuis echt weer vaker op gaan pakken.

We worden netjes terug gebracht naar het hotel waar we dan even ontspannen.

Vandaag krijgen we bezoek van vrienden van Ilke en Kevin. Deze vrienden trekken 3 maanden door Azië en zijn nu toevallig ook in Chiang Mai. Samen met hun 3 kinderen komen ze om 4 uur naar ons hotel.

Heerlijk even bijkletsen over elkaar ervaringen en plannen.

Vandaag alleen nog vlak bij het hotel eten en dan weer terug kijken op een leuke dag in Chiang Mai.

• 20 Januari 2023 - 13:20

Annemiek:

Ik wil wel proefpersoon zijn bij jullie volgende Thaise kookdag in Nederland

• 21 Januari 2023 - 10:48

Simone:

Wat geweldig weer...... echt genieten