Fietsen met Co van Kessel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Fietsen met Co van Kessel - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Fietsen met Co van Kessel

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

21 Januari 2023 | Thailand, Chiang Mai

De ochtend rustig begonnen. Voor vandaag hebben we een middag fietstocht geboekt bij Co van Kessel. Voor bekenden, inderdaad dezelfde organisatie als in Bangkok. Zij hebben nu sinds 14 maanden ook een vestiging in Chiang Mai.

Om 12 uur lopen we vanaf ons hotel richting de oostkant van het centrum. Halverwege even lunchen om mooi op tijd aanwezig te zijn op het vertrekpunt. De groep blijkt uiteindelijk te bestaan uit 8 Nederlanders en 1 Roemeense. Leuk gezelschap. We worden verwelkomd door onze gids Mimmie en Mr. Egg.

Korte uitleg over de veiligheid. Thailand rijden ze namelijk links. Daarna kan de fietstocht beginnen. Een tocht van 4 uur inclusief eten en drinken brengt ons naar diverse plekken ten oosten van het centrum van Chiang Mai. Brede wegen en smalle zandpaden liggen voor ons. Het tempo is laag dus voor iedereen goed vol te houden. Tussendoor stoppen we af en toe bij een bezienswaardigheid of een eetpuntje.

Laatste stop is bij de rivier waar we een maaltijd geserveerd krijgen. Maar dit pas nadat we te voet naar Chinatown gaan om daar rond te kijken. Een drukke gezellige sfeer vooral als voorbereiding op het Chines Nieuwjaar dat morgen is.

Terug bij het restaurant wordt er een heerlijke Thaise maaltijd geserveerd inclusief een drankje.

Inmiddels is het al na 6 uur en moeten we in de schemer terug naar het beginpunt. Het avondverkeer is best druk maar we slingeren tussen het verkeer door en bereiken veilig het startpunt.

Het was een heerlijke middag. We gaan met de tuktuk naar het hotel voor wat rust en besluiten later wat we deze avond gaan doen.