Een aantal dagen buiten Chiang Mai. Dag 1 - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu Een aantal dagen buiten Chiang Mai. Dag 1 - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

Een aantal dagen buiten Chiang Mai. Dag 1

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

23 Januari 2023 | Thailand, Chiang Dao

Vandaag vertrekken we voor 3 nachten buiten Chiang Mai. Om 10 uur kunnen we de huurauto ophalen bij Budget rent in Chiang Mai.

Als eerste hebben we een tempelcomplex net buiten Chiang Mai op de planning staan. Hoog in de bergen ligt Wat Phrathat Doi Suthep. Het is een aardige rit omhoog de bergen in om erbij te komen. Blijkbaar populair bij de bevolking want er is een waar dorp omheen ontstaan met allemaal winkeltjes en eettentjes. Parkeren is best een uitdaging maar voor 40 Bath mogen we de auto enigszins beheerd langs de kant van de weg neerzetten.

Kaartjes kopen voor de entree en een kabelbaan om naar boven te gaan en dan in de rij voor de kabelbaan. Er zijn 3 liften in gebruik en na 10 minuten wachten zijn we aan de buurt. Eenmaal boven gearriveerd treffen we een goed verzorgd tempelcomplex aan. hiervandaan hebben we ook een mooi uitzicht over Chiang Mai. Het is een beetje heiig boven de stad maar wel leuk om zo te zien.

Daarna gaan we beginnen aan de rondgang in de tempel zelf. De gouden stoepa is het hart van het complex. Er omheen zijn diverse gebouwen geplaatst. Heerlijk om rond te lopen. Foto's maken zonder mensen is best een uitdaging maar er zijn er een paar gelukt. Na onze rondgang besluiten we af te dalen via de trap. Scheelt het wachten voor de lift en we zijn in beweging.

Een lange trap brengt ons terug bij de souvenirwinkels. We kijken rond en Ingrid vindt een prachtige ketting. Mooi cadeau voor onze trouwdag die morgen is. We nemen nog even een snack zodat we door kunnen tot aan onze volgende stopplaats.

Als tweede plek hebben we de Mae Sa Watterfall op het programma staan. Een rit van een kleine 35 Km brengt ons verder noordelijk van Chiang Mai.

De waterval ligt in een prachtig natuurgebied. Voordat we aan de wandeling gaan beginnen even lunchen bij de aanwezige streetfood restaurants. 50 TBH per persoon voor een lekkere lunch is niet verkeerd.

Dan beginnen aan de wandeling naar de diverse niveaus. Ook hier zijn best veel Thaise bezoekers aanwezig. Schijnbaar hebben ze vandaag vrij. Mogelijk in verband met het Chinees Nieuwjaar.

Na een aantal plekken bekeken te hebben wordt het tijd om naar onze eindbestemming van vandaag te gaan.

Het streven was om naar de grotten van Chiang Dao te gaan maar daar zijn we te laat voor om nog aan te beginnen. Eerst inchecken bij ons overnachting Guesthouse, Ashi Guesthouse met uitzicht op de bergen.

Daar vertellen ze e ons dat er ook hete bronnen in de buurt zijn. Na het inrichten van de kamer weer de auto in en op naar de bronnen.

Het is er gezellig druk en de bronnen zijn inderdaad heet. Ingrid geniet zichtbaar voor mij te heet.

Daarna terug naar het Guesthouse voor een douche. Het water van de hete bron komt echt uit de aarde en heeft een bepaalde geur.

Vanavond blijven we eten in het Guesthouse. De eigenaren zijn Japans en het menu dus ook. We zijn benieuwd.

• 23 Januari 2023 - 18:18

Simone: