2e dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 2e dag buiten Chiang Mai - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

2e dag buiten Chiang Mai

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

24 Januari 2023 | Thailand, Mae Chan

Vandaag beginnen we aan onze 2e dag buiten Chiang Mai.

De nacht was koud verlopen. De kamer in het Guesthouse had alleen gaas in de ramen zitten dus binnen werd het net zo "warm" als buiten, 16 graden. Best koud als je 25 gewend bent. Na een ontbijt met rijstsoep zijn we begonnen aan onze volgende trip. Eerst naar de grotten van Chiang Doa. Samen met een gids en een petroleumlamp de grotten in. Zeer indrukwekkende ervaring en zeker een meerwaarde op het bezoek van de grotten.

Na de grotten verplaatsen we ons noordelijker naar de hot springs bij Fang. Een groot natuurgebied waar een natuurlijke geiser is en veel heet water uit de aarde komt.

Mooi aangelegd park waar een en ander te doen is. We hebben er een anderhalf uur door gebracht om daarna verder te gaan naar de volgende stop.

In een dorpje Mae Ai hebben we een stop gemaakt voor de lunch. Nu echt in niet toeristisch gebied. Lekker gegeten en daarna door naar de 3e stop.

Voordat we bij de geplande stop zijn komen we onderweg nog een bijzondere tempel tegen. Bij de ingang staan 2 roze olifanten. Het complex zelf is ook voorzien van diverse roze versieringen. Zeer bijzonder om te zien.

Helaas was er op de plek waar we een dorp dachten te vinden niets te zien dus maar door naar onze eindbestemming van vandaag.

We hadden een resort gezien wat ons wel leuk leek, het Phumektawan Resort. Eenmaal daar gearriveerd hadden we meteen onze twijfels. Restaurant was magertjes. Massages waren niet mogelijk en ligging was niet zo romantisch als op Booking.com. Snel geannuleerd en een ander resort geboekt.

Toch maar gekozen voor het luxe Katiliya Mountaing Resort. Bleek het ook nog dat de kamers behoorlijk in prijs waren verlaagd door het laagseizoen.

Het is een prachtig resort met diverse voorzieningen waaronder een eigen Spa.

Bij inchecken meteen voor allebei een massage geboekt van 1 1/2 uur.

Daarna heerlijk dineren in weelde en afsluiten met een drankje bij de open haard.

Mooier kon onze 40e huwelijksdag niet afgesloten worden.

• 24 Januari 2023 - 17:31

Annemiek:

Letterlikk in een "roze wolk" door al dat moois. Veel plezier