1e dag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu 1e dag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ingrid en Marjo - WaarBenJij.nu

1e dag Chiang Mai

Door: Ingrid en Marjo

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Marjo

19 Januari 2023 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag onze eerste volle dag Chiang Mai. We willen de bezienswaardigheden in het oude stads centrum gaan bekijken. Aangezien het er heel veel zijn hebben we ons beperkt tot een paar hoogtepunten.

Als eerste staat het tempel complex Wat Phra Sigh op de lijst. Een heel groot complex dicht bij ons hotel. Voordat we het complex oplopen worden we aangesproken door een local. Hij weet ons van alles te vertellen en wordt helemaal enthousiast als hij hoort dat wij uit Nederland komen. Een zus van hem woont er al jaren.

Het complex is zeker de moeite van een bezoek waard. Diverse grote en kleine tempels volgen elkaar op. Dik een uur dwalen wij rond tussen de diverse gebouwen. Bewonderend kijken naar de bouwwerken maar ook naar de prachtige schilderingen in de tempels. Overal worde we opgewacht door de wachters in de vorm van draken.

Na alles aanschouwd te hebben is het tijd voor een drankje. Op het menu staat onder ander green tea with milk. aangezien ik niet van thee met melk houdt vraag ik de tee zonder melk. Ze kijken me vreemd aan maar krijg het wel. Het is dus echte groene thee. Anders dan de groene thee die wij kennen. Drinkbaar maar niet voor herhaling vatbaar.

Het volgende hoogtepunt van vandaag wordt het Three Kings Monument. Op de weg daar naar toe komen we nog verschillende andere minder grote tempels tegen waar we een snelle blik op werpen. Bij een tempel kunnen we een banner ophangen met een wens. Vanaf 22 januari is het het jaar van het Konijn. dit is het dier dat bij Ingrids geboortedatum past, dus zij vult de wens in en hangt de banner bij de andere banners.

Omdat we inmiddels al een tijd onderweg zijn gaan we lunchen voordat we de koningen gaan bezoeken. Echt lokaal en heel lekker.

Het monument is wel aardig. De tempel vlakbij is wel bijzonder en voor ons meer de moeite waard dan de koningen.

Inmiddels loopt het al tegen vieren en zijn we al weer toe aan een drankje. We lopen door tot de stadsmuur en daar nemen we een consumptie. Even weer op krachten komen voordat we aan de terugtocht beginnen.

Tijdens de terugwandeling toch maar even de spieren laten masseren. Helaas niet zo geweldig als eerder maar we konden wel weer verder.

Inmiddels loopt het al tegen 7 uur aan en begint de trek op te spelen. Een leuk restaurant doemt op. het restaurant staat vol met diverse beelden en banners, meubelstukken en allerlei andere nutteloze dingen voor een restaurant. Het geeft een gezellige huiselijke indruk en er is nog net plaats voor 2 personen.

Lekker eten en daarna nog even een drankje bij een bier café. dat is eenmalig. bier is niet lekker en heel duur.

Nu rusten zodat we morgen weer naar de volgende belevingen kunnen gaan.